Dengue - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Banda - WaarBenJij.nu Dengue - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Banda - WaarBenJij.nu

Dengue

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

13 Februari 2020 | Suriname, Paramaribo

9 februari: Ik voelde mij na 5 dagen nog niet goed en ellendig en heb toch opnieuw contact gezocht met de huisarts. Het kon naar mijn idee ook geen gewone griep zijn of die tropische variant was wel heel hardnekkig. De huisarts gaf als advies om nogmaals bloed te laten prikken. Hieruit bleek uiteindelijk dat ik toch Dengue had. Even schrikken, maar wel eindelijk een verklaring voor de ellende die al 5 dagen had geduurd. Lichtelijk angstig was ik wel. Ik dacht wat nu? Mijn leverfuncties werden iets minder en ook de bloedplaatjes daalden wat, maar allemaal nog binnen waarden die niet gevaarlijk zijn. Ik hoefde niet worden opgenomen wat al heel fijn was. Het was dus een kwestie van uitzieken en afwachten en vooral goed blijven drinken.

11 februari: Vandaag opnieuw lab geprikt (trombocyten en leverfuncties). Zoals eigenlijk wel een beetje verwacht afwijkend, maar passend bij de Dengue. Dengue haalt en sloopt echt even je gehele lijf omver. Dan is het echt vanaf -100 weer opkrabbelen. Met name qua energie gaat het nog wel even duren. Inmiddels ben ik koortsvrij en dat is heel fijn.

12 februari: Vandaag voor het eerst weer proberen even eruit naar het zwembad met 2 meiden die ook in het guesthouse verblijven. Heel heel vermoeiend en merkte dat ik er echt nog niet helemaal bij was, maar wel fijn om er even uit te zijn. 's Avonds afgesproken met een Surinaamse vriend die voor mij ging koken en om 21.30 uur naar bed gegaan en ook echt direct in slaap gevallen.

13 februari: Qua energie krijgen gaat het mij echt niet snel genoeg. Als ik iets heb gedaan, moet ik daarna echt even een korte pauze nemen om aan iets volgends te kunnen beginnen. Dan merk ik toch wel dat ik er nog niet ben. Vanochtend alles in mijn kamer even lekker opgeruimd, gedoucht en ik ga straks naar de kapper. Dingen die mij momenteel veel energie kosten, maar ook lekker ontspannend zijn. Stapje voor stapje elke dag weer een beetje beter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 02 Jan. 2020
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 3852

Voorgaande reizen:

04 Januari 2020 - 23 Februari 2020

Suriname 2020

Landen bezocht: