Peperpot en Fort Zeelandia - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Banda - WaarBenJij.nu Peperpot en Fort Zeelandia - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Banda - WaarBenJij.nu

Peperpot en Fort Zeelandia

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

01 Februari 2020 | Suriname, Paramaribo

1 februari: Dit weekend had ik niks gepland, maar toch kwamen er weer hele leuke dingen voorbij. Zo had ik met Ruud bedacht vandaag naar Peperpot te gaan. Hij was hier overdag nog niet geweest. Ik zelf wel maar had toen weinig dieren gezien. Nog een keer vond ik zeker niet erg. Deze keer gingen we niet met een tour, maar gewoon zelf met de fiets. Heel gemakkelijk kan je met de fiets richting Waterkant. Hier pak je dan de korjaal naar de overkant van de Suriname Rivier, in dit geval Meerzorg. Vanaf het veerplein was het nog 6 kilometer fietsen. Bij aankomst zijn we eerst wat gaan eten bij het Boutique hotel dat op de Peperpot plantage gevestigd is. Dit hotel word gerund door Nederlanders. Lees: door een bakra in een groot I love Holland shirt. In het huis naast het hotel woonden mensen die als huisdier een slingeraap hadden. Komisch en lief beestje, maar natuurlijk niet als huisdier bedoeld. Hierna fietsten we door naar het naturepark. Deze keer had ik echt meer geluk qua dieren spotten. We zagen vele aapjes in de bomen en beklommen de vogeltoren (uitzichtspunt). Hier zagen we nog meer apen en ook grote varanen. Erg mooi. Na de fietstocht door het park gingen we weer terug met de korjaal naar Waterkant. ‘s Avonds hadden we zin om even geen Surinaams te eten en zijn we naar het Cubaanse restaurant Las Tias gegaan. Lekker dat het was! Heerlijke enchilladas gegeten. Een aanrader.

2 februari: Vandaag gingen Ruud en ik ‘s ochtends naar Fort Zeelandia voor een rondleiding door deze mooie plek. Erg interessant om de verhalen van vroeger te horen en beter te begrijpen hoe de geschiedenis is ontstaan. Na de rondleiding van 1,5 uur aten we lunch in een zijstraat van de Wilhelminastraat. In mijn geval een lekkere saotosoep. We hebben die dag nog wat inkopen gedaan en ‘s avonds heb ik lekker gerelaxt in de hangmat bij het appartement. Redelijk vroeg naar bed gegaan, want morgen een 3-daagse tour naar de Fredberg op het programma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 02 Jan. 2020
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 3806

Voorgaande reizen:

04 Januari 2020 - 23 Februari 2020

Suriname 2020

Landen bezocht: